Pages

Kamis, 28 November 2013

Alloh Tutup Aib Ku

Jika aku besok hilang maka jangan pernah kau cari aku.
jika raga ini terpisah dengan ruhnya, jangan kau heran.
aku adalah raga calon penghuni kubur yang tak tau akan berakhir di kekekalan yang mana?
karna amalku tak cukup banyak untuk menebus syurganya Alloh itu.
keburukan ku yang merusak seluruh amalan amalan ku.
terasa kering kerontang hati ini jauh dari ayat ayat illahi

mengubur diri dalam kesunyian yang ramai
aku rindu itu aku menginginkan itu
tampak kesuraman ini tercermin dalam wajah lusuh ku
aku rindu air wudhu yang tak pernah kering di wajah ku
aku rindu berlama lama dalam sujud ku
aku rindu menyebut asma Mu dalam dzikirku
aku rindu ketenangan bathin yg ku dapatkan dalam sholat ku

kemana? kemana semua itu??
aku lalai dalam sholat ku
aku lalai dalam amal ku
aku lalai dalam dzikir ku
aku lalai.

merancu, terbakar oleh hati yang gersang dari ketenangan ruhani islami
aku membakarnya aku mengeringkannya aku lalai.

sudah harus ku cukupkan ini semua, aku harus melangkah jauh meninggalkan semua ini.
karna hidup ku tak boleh berakhir hitam.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar